Rozpatrywanie skarg i wniosków mieszkańców.
Starosta Opoczyński, dyrektorzy poszczególnych Wydziałów Starostwa – w sprawie skarg i wniosków przyjmują w każdy wtorek w godzinach od 1400 – 1600.
Przewodniczący Rady Powiatu w sprawie skarg i wniosków przyjmuje w każdy wtorek
w godzinach od 1500 – 1700.
Podstawa prawna:
1. Dział VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2000r., Nr 98, poz.1071 ze zm.), tj. art. 221-259
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002r. , Nr 5, poz.46).
Wymagane dokumenty:
1. Skarga lub wniosek zawierające imię i nazwisko oraz adres osoby składającej skargę lub wniosek.
Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego podania pozostawia się bez rozpoznania.
2. Przyjmowane są kserokopie dokumentów, które skarżący życzy sobie dołączyć do skargi lub wniosku.
Opłaty:
Podania i załączniki do podań, których przedmiotem są skargi lub wnioski, w rozumieniu przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego, nie podlegają opłacie.
Komórka odpowiedzialna:
Skargi składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia.
Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Opocznie – Rozdziałem IX, skargi i wnioski podlegają rejestracji w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków prowadzonym przez Wydział Organizacyjny, Zamówień Publicznych i Zarządzania Kryzysowego mający swoją lokalizację w budynku Starostwa przy ul. Kwiatowej 1A, pokój 103, tel. (44) 736-15-07 – Pani Anna Madej.
Skargi i wnioski kierowane do Zarządu Powiatu, Starosty – organizacyjnie prowadzi Wydział Organizacyjny, Zamówień Publicznych i Zarządzania Kryzysowego, a rozpatruje adresat skargi (wniosku).
Skargi, wnioski dotyczące pracy pracownika danego Wydziału po zarejestrowaniu w Rejestrze, rozpatruje dyrektor danego Wydziału, a odpowiedzi udziela Starosta.
Skargi na działalność Zarządu Powiatu, Starosty, a także kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych , służb inspekcji i straży przyjmuje Przewodniczący Rady Powiatu, a rozpatruje Rada Powiatu.
Skargi na działalność Rady Powiatu – rozpatruje Wojewoda, a w zakresie spraw finansowych – Regionalna Izba Obrachunkowa.
Termin odpowiedzi:
1. Skargi i wnioski są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki , nie później niż w ciągu miesiąca.
2. Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi, a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień – także
o stanie rozpatrzenia skargi, najpóźniej terminie 14 dni od dnia jej wniesienia lub przekazania.
Tryb odwoławczy:
Brak trybu odwoławczego.
Nadzór i kontrolę nad przyjmowaniem i załatwianiem skarg i wniosków dotyczących działalności samorządu terytorialnego sprawuje Prezes Rady Ministrów i Wojewoda.
Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. W przypadku nie wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, udzielający odpowiedzi może podtrzymać swoje stanowisko.
Uwagi:
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej,
a także ustnie do protokołu.
W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisuje wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
Załączniki do pobrania:
Wzór protokołu przyjęcia skargi/wniosku zgłoszonej ustnie.
|