przejdź do strony głównej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.gov.pl
 Starostwo Powiatowe OPOCZNO serwis WWW  
URZĄD
 Dane podstawowe 
 Starosta, Wicestarosta, Sekretarz, Skarbnik 
 Organizacja urzędu 
 Nabory-Starostwo 
 Nabory-jednostki 
 Ogłoszenia konkursów na stanowiska dyrektorów 
 TABLICA OGŁOSZEŃ: obwieszczenia, ogłoszenia, postanowienia, zawiadomienia, zarządzenia, informacje Starosty i Zarządu Powiatu oraz Wojewody Łódzkiego 
 Ogłoszenia Zarządu Powiatu o konkursach ofert 
 Ogłoszenie Starosty o naborze wniosków o udzielenie dotacji 
 KONTROLE 
PRAWO
 Przepisy powszechnie obowiązujące 
 Prawo miejscowe 
ORGANY POWIATU
 Rada Powiatu 
 Wybory do Rady Powiatu w 2010 r. 
 Rada Powiatu-uchwały, stanowiska, projekty uchwał do konsultacji, protokoły z Sesji 
 Zarząd Powiatu 
 Zarząd Powiatu-uchwały, postanowienia, porozumienia 
STATUTY, BUDŻET, SPRAWOZDANIA, HERB, FLAGA
 Statut Powiatu Opoczyńskiego 
 Statut Starostwa  
 Herb Powiatu 
 Flaga Powiatu 
 Budżet Powiatu na 2012 r. oraz Wieloletnia Prognoza Finansowa 
 Budżet Powiatu - 2011 r. 
 Budżet Powiatu - 2010 r. 
 Budżet-archiwum 
 Budżet-sprawozdania 
PLAN ROZWOJU LOKALNEGO POWIATU OPOCZYŃSKIEGO (AKTUALNY)
 Plan Rozwoju Lokalnego 
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
 WAŻNE INFORMACJE 
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
 Archiwum ogłoszeń 
 Ogłoszenia przetargów 
 Ogłoszenia: o wyborze najkorzystniejszej oferty, udzieleniu zamówienia, przetargach unieważnionych 
 Ogłoszenie o konkursie 
 Ogłoszenie o wyborze pracy konkursowej 
ZAŁATWIANIE SPRAW
 Elektroniczna Skrzynka Podawcza 
 Załatwianie spraw w tym rozpatrywanie skarg i wniosków mieszkańców 
- Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej
- Wydział Organizacyjny, Zamówień Publicznych i Zarządzania Kryzysowego
- Biuro Rzeczy Znalezionych
- Wydział Komunikacji
- Wydział Oświaty i Funduszy Unijnych
- Wydział Finansowo-Księgowy
- Wydział Ochrony Środowiska, Zdrowia i Osób Niepełnosprawnych
- Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
 Dziennik Podawczy 
INNE
 Oświadczenia majątkowe 
 Oświadczenia dot. działalności gospodarczej 
 Oświadczenia-II kadencja 
 Oświadczenia-III kadencja 
 Mienie powiatu 
 Centrum Informacji o Środowisku 
 Jednostki organizacyjne, inspekcje i straże 
 Związek Powiatów Polskich 
 Informacje nieudostępnione 
 Redakcja Biuletynu 
 Instrukcja obsługi 
Rejestr zmian Statystyka odwiedzin
Szukaj w BIP:  
 ZAŁATWIANIE SPRAW > Załatwianie spraw w tym rozpatrywanie skarg i wniosków mieszkańców
1.

 

Rozpatrywanie skarg i wniosków mieszkańców.
Starosta Opoczyński, dyrektorzy poszczególnych Wydziałów Starostwa – w sprawie skarg i wniosków przyjmują w każdy wtorek w godzinach od 1400 – 1600.
Przewodniczący Rady Powiatu w sprawie skarg i wniosków przyjmuje w każdy wtorek
w godzinach od 1500 – 1700.
Podstawa prawna:
1. Dział VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2000r., Nr 98, poz.1071 ze zm.), tj. art. 221-259
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002r. , Nr 5, poz.46).
Wymagane dokumenty:
1. Skarga lub wniosek zawierające imię i nazwisko oraz adres osoby składającej skargę lub wniosek.
Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego podania pozostawia się bez rozpoznania.
2. Przyjmowane są kserokopie dokumentów, które skarżący życzy sobie dołączyć do skargi lub wniosku.
Opłaty:
Podania i załączniki do podań, których przedmiotem są skargi lub wnioski, w rozumieniu przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego, nie podlegają opłacie.
Komórka odpowiedzialna:
Skargi składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia.
Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Opocznie – Rozdziałem IX, skargi i wnioski podlegają rejestracji w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków prowadzonym przez Wydział Organizacyjny, Zamówień Publicznych i Zarządzania Kryzysowego mający swoją lokalizację w budynku Starostwa przy ul. Kwiatowej 1A, pokój 103, tel. (44) 736-15-07 – Pani Anna Madej.
Skargi i wnioski kierowane do Zarządu Powiatu, Starosty – organizacyjnie prowadzi Wydział Organizacyjny, Zamówień Publicznych i Zarządzania Kryzysowego, a rozpatruje adresat skargi (wniosku).
Skargi, wnioski dotyczące pracy pracownika danego Wydziału po zarejestrowaniu w Rejestrze, rozpatruje dyrektor danego Wydziału, a odpowiedzi udziela Starosta.
Skargi na działalność Zarządu Powiatu, Starosty, a także kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych , służb inspekcji i straży przyjmuje Przewodniczący Rady Powiatu, a rozpatruje Rada Powiatu.
Skargi na działalność Rady Powiatu – rozpatruje Wojewoda, a w zakresie spraw finansowych – Regionalna Izba Obrachunkowa.
Termin odpowiedzi:
1. Skargi i wnioski są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki , nie później niż w ciągu miesiąca.
2. Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi, a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień – także
o stanie rozpatrzenia skargi, najpóźniej terminie 14 dni od dnia jej wniesienia lub przekazania.
Tryb odwoławczy:
Brak trybu odwoławczego.
Nadzór i kontrolę nad przyjmowaniem i załatwianiem skarg i wniosków dotyczących działalności samorządu terytorialnego sprawuje Prezes Rady Ministrów i Wojewoda.
Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. W przypadku nie wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, udzielający odpowiedzi może podtrzymać swoje stanowisko.
Uwagi:
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej,
a także ustnie do protokołu.
W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisuje wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
Załączniki do pobrania:
Wzór protokołu przyjęcia skargi/wniosku zgłoszonej ustnie. 

Załączniki: Rozmiar:
27.000 KB

Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Opocznie
Osoba, która odpowiada za treść: Anna Madej
Osoba, która wprowadziła dane: Beata Rogulska
Data wytworzenia informacji: 2004-03-19
Data udostępnienia informacji w BIP: 2004-03-19
Data ostatniej aktualizacji: 2011-10-31 18:43

rejestr zmian publikacji » do góry


Dostępne podkategorie w obrębie tej kategorii:
 Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej
 Wydział Organizacyjny, Zamówień Publicznych i Zarządzania Kryzysowego
 Biuro Rzeczy Znalezionych
 Wydział Komunikacji
 Wydział Oświaty i Funduszy Unijnych
 Wydział Finansowo-Księgowy
 Wydział Ochrony Środowiska, Zdrowia i Osób Niepełnosprawnych
 Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
 Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
 Powiatowy Rzecznik Konsumentów
wersja do druku wersja do druku